اثرات شگفت انگیز مصرف حبوبات برای دیابتی ها

دوشنبه 20 دی 1395
15:48
ایمان

نتایج یک مطالعه جدید نشان میدهد مصرف یک فنجان لوبیا یا عدس در روز می تواند درکنترل قند خون افراد مبتلا به دیابت و کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی در آنها موثر باشد.

پژوهشگران یافتند در مقایسه با یک رژیم غذایی غنی از غلات سبوس دار، مصرف مقداری حبوبات در روز منجر به افت یکی از شاخص های مهم قند خون و همچنین کاهش فشار خون و کلسترول در این بیماران می‌شود.
در این مطالعه پژوهشگران 121 فرد شرکت کننده مبتلا به دیابت را به دو گروه تقسیم کردند، یکی از گروه ها مصرف حبوبات پخته را تا حداقل یک فنجان در روز افزایش دادند و گروه دیگر به منظور افزایش فیبر دریافتی به خوردن محصولات غذایی سبوس دار بیشتر توصیه شدند.
بعد از 3 ماه در گروه افزایش دهنده مصرف حبوبات سطح هموگلوبین A1C از 4/7 به 9/6 کاهش یافت که نسبت به گروه افزایش دهنده مصرف غلات کامل 2/0 درصد بیشتر بود.. هم چنین در این گروه کاهش فشار خون مشاهده شد در حالیکه افزایش مصرف غلات کامل اثری بر فشار خون نداشت.
حبوبات نظیر لوبیا، نخود و عدس در حال حاضر به دلیل نمایه گلایسمی پایین به بیماران دیابتی توصیه می شوند. نمایه گلایسمی معیاری است که نشان میدهد بعد از دریافت یک ماده غذایی تا چه اندازه و با چه سرعتی قند خون بالا میرود. حبوبات منبع خوبی از پروتئین هستند و پروتئین ها به تعدیل پاسخ قند خون و افت فشار خون کمک می کنند. هم چنین حبوبات منبع خوبی از فیبرها بوده و با کاهش کلسترول مرتبطند.

منبع : بانک مقالات


[ بازدید : 58 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تولیدات حبوبات است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]